Ett äventyr

Jag är trött som en gnu och funderar starkt på att gå och sova.
Men först hade jag tänkt berätta lite om mitt lilla äventyr jag gav mig ut på idag.

Med Toves fina gula hjälm, rullskridskorna på och skidstavarna i högsta hugg gav jag mig ut på en liten runda, det skulle minsann bli en stor utmaning. detta med att stå på åtta hjul är väl inte min grej riktigt.
Det kliade i fötterna när jag åkte iväg längs gyllengårsvägen, och jag fick gå nerför gångvägen på gräset, men sen gick det fint.
Kändes ungefär som att staka med skidor i nedförsbacke och det är ju fantastiskt. Blev en runda till sjulnäs, därifrån runt långnäs och sen tillbaka till Böle. Grymt skönt! Dessutom hade jag solnedgång hela vägen, underbart.

Nu sitter jag här med en värkande fot, tre blåsor på tre olika ställen. En på fotleden, en mitt på foten och en under foten. Ser inte alls så ljust ut för mig på åkar fronten imorgon, jag som hade hoppats på en infjärden runt runda.
Nåja, dom kanske har försvunnit till imorgon :D

Nu ska jag minsann sova, om det nu går på grund av min superbraiga bok :P
Måste dock spara den, har ju några timmar på Arlanda och i flyget att läsa. Om jag nu inte måste sitta hela flygresan och stryka Emelie på ryggen, som Inger gör. Annars börjar hon må illa, haha.

God natt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback