Framtiden väntar som en farlig gåta

framtiden väntar som en farlig gåta
man har bråttom dit, sen är man där.

Framtiden är för mig ett ständigt återkommande fenomén och jag blir faktiskt lite rädd när jag tänker på den. För en månad sen satt jag på skolan lycklig av att fått veta att jag kommit in i Alingsås och helt säker på att det var dit jag ville.
Idag är det ca. två veckor kvar av svarstiden och frågan jag nu ställer mig är: Är det dit jag vill?
Jag vill plugga i Umeå, men där finns det inget handbollslag. Mina tankar går genast till Göteborg, där kryllar det av sådana, men klarar jag mig där? Och där skulle jag i såna fall läsa en kurs på universitetet.
Sedan finns ju Alingsås, men då måste jag jobba, eller gå folkhögskola.

Jadu, jag längtar efter framtiden. Jag är faktiskt lite nyfiken på vad som ska bli av den. Jag är rädd också, så fruktansvärt rädd.
Nåja, först ska jag njuta av en underbar sommar.





Som fina Lars Winnerbäck har sagt:
framtiden väntar som en farlig gåta
man har bråttom dit, sen är man där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback